איזה מחשב מומלץ לאדריכלים?

אדריכלים או סטודנטים לאדריכלות חייבים לשלוט בכל אמצעי המדיה על מנת שיוכלו לבטא, לפתח ולהציג בצורה הטובה ביותר את הרעיונות האדריכליים שלהם. שליטה מעולה בתוכנות ממוחשבות לעולם לא תחליף דף סקיצה ועפרון, אך על סטודנטים ואדריכלים בתקופתנו לדעת כיצד לסנכרן בין השניים בקלות ובמהירות. מהו המחשב המומלץ ביותר?

מחשב נייד לאדריכלים

 

חושבים שאתם יכולים להסתדר בלי מחשב נייד בלימודי אדריכלות?

מחשבים ניידים הם כלי חובה עבור עבודה והצגת הפרויקטים בסטודיו, הרצאות, קורסים, סמינרים, נסיעות עבודה, וכמובן עבור העבודה בבית. דווקא ברגעים הבלתי צפויים, בשיחת חולין עם עמית או חבר לסטודיו במהלך הרצאה לא מעניינת במיוחד, עלולים להתגלות הפתרונות והרעיונות היצירתיים ביותר עבור הפרויקט האדריכלי שלנו. ברגעים אלו מוטב שיהיה לצידכם מחשב אישי, מהיר, קל, חזק ואמין שיאפשר לכם לפתח או להציג את הפרויקט שבדרך.

 

האם כל מחשב נייד מתאים ללימודי אדריכלות?

התשובה היא לא! לימודי אדריכלות מצריכים מחשבים בעלי כרטיס גרפי איכותי. אלו אינן דרישות סטנדרטיות. לכן אל תתפתו לקנות את המחשב הדקיק והחדיש ביותר המוצג בחנות המחשבים. זה לאו דווקא המחשב המתאים לנו בתור אדריכלים.

 

מה מתאים ללימודי אדריכלות – Mac או PC?

בכל הנוגע לאדריכלות. אני ממליץ על PC. בודדים, אם בכלל, המשרדים שעובדים בישראל בשנת 2022 באופן שוטף על גבי מחשב Mac. ולכן חבל שתתרגלו לעבודה בממשק זה ולאחר מכן תצטרכו להתאים עצמכם מחדש ל-PC. בין השנים 1992 ל-2010 כלל לא פותחו גרסאות אוטוקאד המתאימות למחשבי Mac. וגם היום, על מנת לעבוד על כל התוכנות הנדרשות בפרויקטים אדריכליים, יש להתקין על גבי ה-Mac מערכת הפעלה מסוג חלונות. מחשבי Mac המתאימים לאדריכלות גם יקרים באופן משמעותי ממחשבי ה-PC. יש לקחת בחשבון שבקצב בו הטכנולוגיה מתקדמת, המחשב שתרכשו בשנה א', ממש לא יספק את צרכיכם בשנה הרביעית והחמישית, ולכן לא כדאי להשקיע 12,000-15,000 ש"ח במחשב נייד שתאלצו להחליף כעבור 3 שנים.
מאמר זה נכתב ומתעדכן לפרקים, נדון בו בנקודות המרכזיות שיש לקחת בחשבון כאשר פונים לרכוש מחשב נייד, ובהמשך אציג בו גם מפרט מומלץ למחשב נייח. אשמח לקרוא את דעתכם וחוויותכם האישיות בתגובות שבתחתית המאמר.

 

מחשב נייד לאדריכלים

 


 

איזה מחשב מומלץ לאדריכלים? 4

מפרט מומלץ למחשב נייד:

 

מעבד:

i7 – דור 12.
רוצים להשקיע? מעבד Intel Core i9  

מערכת הפעלה:

Windows 10\11

זכרון:

זכרון הוא אחד הדברים החשובים ביותר. זכרון רב מאפשר לנו להפעיל תוכנות רבות במקביל ולעבוד בצורה חלקה. זיכרון 16GB מסוג DDR4 מספיק לעבודה עם סקצ'אפ, אך לעובדים בתוכנות רוויט ו-ויריי מומלץ  32GB זיכרון.

כונן קשיח:

רוצים תוכנות שעולות מהר? אל תתפשרו וביחרו במחשב נייד עם כונן מהיר מסוג Nvme. ניתן להשתמש בכונן כזה בנפח 1TB עבור מערכת ההפעלה והתוכנות. ישנם ניידים שמגיעים עם כונן נוסף שיוכל לשמש אתכם לאחסון מידע נוסף – כגון SSD בנפח של 1TB.

כרטיס גרפי:

אני ממליץ בחום ומתוך ניסיון רב על כרטיס מסך Nvidia RTX .

מסך:

עבור מחשב נייד מומלץ מסך בגודל 15.6 אינץ'. וברזולציה של 1920×1080 פיקסלים – שזו רזולוציית FHD. מידה וניתן, מומלץ שהמסך יהיה "מט" ולא מבריק, זה יתרון גדול בחללים מוארים. יחד עם זאת חשוב לציין כי הדבר לא תמיד אפשרי ואני חייב להודות שהמסך הנוכחי שלי אינו מט. מסך טאץ' אינו חובה, אך יכול להיות שימושי ומרשים מאוד להצגת הפרויקט מול לקוח. גם כאן, יתכן כי הדבר לא יהיה נתון לשיקולכםניתן לרכוש גם נייד קטן וקל יותר לתצוגת פרויקטים ב-PDF במקום להסתובב עם נייד מגושם יחסית.

טיפים נוספים:

רכשו מאוורר איכותי עבור המחשב הנייד שלכם – מחשבים ניידים נוטים להתחמם ועל מנת שלא ישרפו, הם מאטים את עבודתם…. מאוורר איכותי יאפשר לכם לעבוד בצורה חלקה וכן יאריך את חיי המחשב.

 

 


 

מחשב נייח לאדריכלים

מפרט מומלץ למחשב נייח:

 

מעבד:

i7 דור 12.
רוצים להשקיע? מעבד Intel Core i9
חובה לבחור מארז מתאים שמכיל מאווררים בתוכו, מרווח ועם מקום לשדרוגים בעתיד. במעבדים חזקים ניתן היום לרכוש סוגים שונים של מנגנוני קירור למעבד בהתאם למפרט המערכת וצפי עומס העבודה.

מערכת הפעלה:

Windows 10/11

זכרון:

חובה – 32GB DDR4.
מומלץ – 2X32GB DDR5

כונן קשיח:

כונן ראשי (C) מסוג  NVMe M.2 עבור מערכת ההפעלה והתוכנות. בנפח של 1 TB (טרה בייט).
כונן משני (D) מסוג SSD בנפח של 1-2TB לפחות (מומלץ שגם הוא יהיה מסוג NVMe M.2).

כרטיס גרפי:

במידה ואתם מתכננים לעבוד בעיקר בתוכנות הדמיה – אנו ממליצים על כרטיס מסוג NVidia RTX 3060/3070/3080 וגם מהסדרה החדשה NVidia RTX 4060/4070/4080 בהתאם לתקציב. במידה ואתם מתמקדים בעיקר בתוכנות CAD מומלץ לעבוד עם כרטיס מסוג NVidia RTX A2000/A3000/A4000 מהדגמים של 6GB או 8GB לפחות.

מסך:

אם אתם אדריכלים מומלץ שתרכשו 2 מסכים, או אחד חדש + תשתמשו בישן שלכם. זה יאפשר לכם לצפות ב-2 תוכנות או יותר במקביל, ומבטיח שלאחר שתנסו זאת, לא תהיו מוכנים לעבוד יותר עם מסך אחד. ניתן להסתפק במסך בגדול 24 אינץ' ברזולציה של 1920×1080 פיקסלים – שזו רזולוציית FHD. אולם המסך המומלץ ביותר מבחינתנו הוא מסך UltraSharp InfinityEdge של חברת DELL בגודל 27 אינץ (רזולוציה של .2560×1440 ושטח מסך גדול הודות למסגרת הדקה). לדוגמא דגם Dell U2723D.  דגם מומלץ נוסף הוא  P2722H  שהוא גם כן 27" אך ברזולוציית HD ולכן המחיר שלו הרבה יותר אטרקטיבי.

ספק כוח:

כרטיסי המסך העוצמתיים דורשים ספקי כוח בעוצמות של 850W ומעלה. שימו לב לכך.

 

ותזכרו:

זה לא משנה איזה מחשב יש לכם, אלא מה אתם יודעים לעשות איתו. אל תישארו במקום. הסטודיו זה משחק ילדים לעומת העולם האמיתי שכל הזמן מתקדם. בשביל להשאר רלוונטיים אתם חייבים לדעת לעצב, לשרטט, למדל ולתכנן עם התוכנה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

כנסו לעמוד הקורסים שלנו ונשמח לייעץ לכם.

תגובות