עמרי רון › פורומים › פורום ויריי › קרדיט על הדמיה
תגיות: זכויות יוצרים
- לדיון זה יש 2 תגובות, 2 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני שבוע 1, 5 ימים בידי
עמרי רון.
-
מאתתגובות
-
-
8 במאי 2026 בשעה 0:38 #138306
שלום,
האם הגיוני שלקוחה – שהיא מעצבת פנים, דורשת שלא אשים לוגו שלי על הדמיות שעשיתי לפרויקטים שלה מלימודים ולא מסכימה לי לפרסם אותם עם קרדיט לה או בצירוף לוגו שלה…
היא טוענת שהיא שילמה על ההדמיות ולכן הן שייכות לה וזכותה לדרוש שלא אשתמש בהן ולא אפרסם או אציג אותן בעבודות שלי.
מה עלי לעשות במקרה כזה? מה מקובל?? ואיך נכון לנהוג מבחינה מוסרית חוקית
-
8 במאי 2026 בשעה 0:48 #138307
… ואיך נכון לנהוג מבחינה מוסרית חוקית ומקצועית???
-
8 במאי 2026 בשעה 12:14 #138309
היי תהילה,
למיטב ידיעתי החוק בישראל קובע שעצם זה שלקוח שילם על עבודה לא בהכרח מעביר אליו אוטומטית את זכויות היוצרים, אלא אם זה הוסדר מראש בהסכם.
כלומר, במקרים רבים ליוצר עדיין מותר להציג עבודות בפורטפוליו שלו. מצד שני, אם מדובר בפרויקט לימודים או שיש רגישות מצד הלקוחה לפרסום – אני גם יכול להבין את הבקשה שלה ברמה המקצועית.נראה לי שהפתרון הכי נכון הוא פשוט להסדיר מראש בכמה שורות בחוזה: מי רשאי לפרסם, האם מותר שימוש בפורטפוליו, ומה לגבי קרדיט/לוגו. זה חוסך הרבה אי הבנות אחר כך.
אדריכל + מנהל האתר | חדש! קורס אוטוקאד אונליין
-
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.