טכני
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #120407
      RCEV
      משתתף
      Offline
      Topics: 28
      Replies: 32
      Been thanked: 1 time

      מצרפת הדמיה

      עוד לא הגעתי לשיעורים של תאורה וחומרים

      אשמח לביקורת

      תודה רבה

      1 user thanked author for this post.
    • #120424
      רועי אלישר
      מנהל בפורום
      Offline
      Topics: 0
      Replies: 38
      Been thanked: 14 times

      היי, כל הכבוד על ההדמייה היא נראית טוב מאוד ביחס לכך שעוד לא הגעת לשלב התאורה בקורס.
      ראשית אני רוצה לחדד כמה דברים על מידול לפני שאנחנו נכנסים לתאורה.

      הערות לשתי התמונות:
      מידול וגיאומטרייה:

      1. הייתי מוסיף עוד חלקים לארון כמו הטבעות ו"באוול" עבור אזורים בארונות כדי שלא יצאו סטטיים מדי, הם נראים שטוחים מדי.
      2. מבחינת החיבור בין השיש למגירות התחתונות תחת השיש, גם, משתמש בחומרים שונים כדי לתת הבדלה בין מגירה, לבסיס המגירה או יותר נכון "כוורת המגירה", זה יעיל מאוד בליצור מבט יותר אמין ואמיתי של פרטים קצת קטנים יותר.
      3. השיש ריק ולא רק מבחינת מודלים אלא חומרים, הכול נראה מאוד פשוט, זה לא משהו רע אבל הייתי מוסיף: שקעי חשמל, בין אם על השיש או על הקיר שליד, מוסיף כלים תלויים או חומר שיש קצת יותר רפלקטיבי בכדי להגדיל קצת את האווירה, נראה שהכול צפוף.
      4. חסרות ידיות לארונות העליונים מעל השיש.
      5. מידול מתגי תאורה או חיבורי קיר (שקעים) למתן אווירה ביתית.
      6. כסאות המטבח, הייתי מזיז אותם בצורה קצת פחות מסודרת ומיצר קצת "בלאגן" כדי לתת השראה שמישהו גר פה ועזב את הסצנה בלי להתייחס לסדר (זה אנושי יותר), אפשר גם להוסיף על הכסא איזה של או תיק שאנחנו מאוד אוהבים לשים.
      7. שיפולי פינה בין הארונות לריצוף שמתחת לשיש, הייתי נותן חומר אחר או מבליט אותם יותר באמצעות חירורים בין מגירה למגירה, שוב זה לא משהו מחייב אבל זה מוסיף מאוד להבנה, הייתי משתמש בצבע קונטרסטי יותר עבורם או נותן להם גוון אחר.
      8. שיפולי פאנל מאחורי המקרר ובקרבה לדלת ובהמשך לחדר השני.
      9. להוסיף כמה כלי בית על השולחן של פינת האוכל כמו אגרטל או כערה עם פירות שגם ניתן להשיג מקוסמוס.
      10. חלונות ודלתות, מובן לי שזו הדמייה ראשונה וזה ממש ממש בסדר, אבל טיפ קטן, עדיף תמיד לסגור את הסצנה בה אנו משתמשים במיוחד אם השמש דלוקה בכדי לא לתת לגיאומטריות שונות לגרום לאור להתחבר לא נכון עם התאורה המלאכותית שלנו. הפתח ליד הדלת, הפתח הגדול שנמצא מאחורי המצלמה, ומחסור האור שמגיע מהחלון שאולי איננו ממודל כלל כחלון.

      תאורה:

      1. הפנדטים שהצבת מעל פינת האוכל נחמדים אבל תמיד תזכרי שהם לא מספיקים בנושא התאורה, אני לא ממליץ להשתמש בתאורת השמש בכדי להאיר את הסצנה, עדיף תמיד לסגור את הסצנה בצורה ארמטית ואז להציב נקודות תאורה או חורי אור לשמש בכדי שימלאו את הסצנה שלנו בתאורה אמיתית, הרי לאף אחד אין חור כל כך גדול במטבח.
      2. הייתי מוסיף עוד תאורה אולי בספוטים ומשתמש בגוון קצת בהיר יותר לקירות בכדי לגרום לסצנה להיות בהירה יותר לאחר הסגירה שלה.
      3. בונוסים, מאחורי הדלתות אני תמיד נותן אור כלשהו במידה ומדובר בסצנת יום, כגון הדלת הסגורה, אני ממדל אותה כך שישאר חריץ קטן אפילו של חצי סנטימטר שיאפשר למלבן אור להאיר את הסצנה גם משם.
      4. שוב חשוב מאוד לא  למדל סצנה חלקית אלא למדל את כולה, שליטה בתאורה היא שליטה בהדמייה באופן של כמעט 100  אחוז, בלי תאורה אין לנו אפקט ריאליסטי או חומר המגיב לתאורה ככה או ככה.

      חומרים:

      1. מבחינת החומרים הם טובים אבל רצוי לתת עוד כמה חומרים בכדי ליצר איזושהי ריאליסטיות, כמו החומרים שמהם עשוי המקרר, הם נראים שהם אינם משתתפים עם הסצנה כלל, המקרר יכול להיות בחומר מתכתי מט בכדי לא ליצור רפלקטיביות אבל כן ליצור החזרה מינימלית לפחות, עוד חומר שמפריד בארונות הצפים מעל השיש והמקרר, מפריד בין דלתות לכוורת הארונות, אותו דבר ביחס למגירות תחת השיש.
      2. ריצוף השיש יכול להיות מלוטש גם ומבריק, ובכך לתת עניין גם לתקרה מהריצוף, שיש לרוב בעל החזרתיות גבוהה.
      3. כמות השיש בתמונה השנייה היא גובהה מאוד, אולי כדאי להפריד בין סוגי השיש אחד שחור והשני לבן או לתת צבע שיתן עומק אחר לגב המטבח שבשיש.
      4. ברגע שאנחנו משתמשים באותו חומר עבור מספר רב של אלמנטים אנו עלולים ליצור חזרתיות ועומס רב בסצנה שלנו, הייתי מוסיף שוב עוד סוג של חומר בארונות, חומר ביניים בין התפר של הארון לדלת שלו.

      פרספקטיבה:

      1. מבחינת שתי התמונות, ישנה פה פרספקטיבה קצת מוגזמת אבל נכונה כי החלל מאוד קטן, הייתי כן משתמש ב FOV יחסית גבוה אבל לא כל כך גבוה, ואולי גם משתמש במיקום אחר של המצלמה, קצת יותר גבוה, קצת יותר רחוק אפילו קצת יותר גבוה. שימי לב שהמנורת תקרה נראית לא בזווית נכונה למרות שהיא דבוקה ומיושרת, זה קורה לרוב בגלל FOV גבוה מדי.
      2. תמיד לשמור זוויות במצלמה, לשמור סצנות ולחזור אליהן תמיד ולבדוק מה ניתןו לשנות\לתקן.

      אני מקווה שלא תפגעי מההערות או התיקונים שאני חושב שכדאי להטמיע, זו היא דעתי ואני רק רוצה לעזור, הסצנה יכולה להיות מעולה אבל צריך להבין את החומרים והתאורה, כרגע היא מאוד עמוסה באור וחומרים לא מגיבים כל כך, וברגע שתשני אותם קצת כבר הסצנה תתחיל להראות טוב יותר.

      בהצלחה!!!

      רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
      מידול והדמיות בתלת מימד

      1 user thanked author for this post.
מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.