מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #41213
      אלמוני

      שלום לפורום!
      אני מתעניינת בלימודי עיצוב ואדריכלות,
      מה מומלץ לימודי אדריכלות או עיצוב פנים????
      וגם שמעתי שיש לימודים לתואר הנדסאי? שזה יותר מהיר? האם הלימודים זהים?
      מה מבוקש יותר בשוק? האם זה באמת משנה?

      תודה מראש 🙂

    • #41215
      טניה
      משתתף
      Offline
      Topics: 0
      Replies: 13
      Been thanked: 0 times

      היי,
      תודה על הפנייה 🙂

      בלתי אפשרי "להמליץ" מה כדאי בלי להכיר אותך 🙂 אני חושבת שכל אחד צריך להחליט מתוך ידע והבנה של שלושת המסלולים העיקריים שקיימים – והתאמתם למטרות/יכולות/חלומות שלו: לימודי אדריכלות, עיצוב פנים, הנדסאי אדריכלות. אנסה לתת את מירב ההבדלים והמידע בתמציתיות כאן. ואם עולות לך שאלות נוספות – בשמחה.

      יש כמה הבדלים מרכזיים בין לימודי אדריכלות לעיצוב פנים:

      – משך הלימודים. אדריכלות לומדים 5 שנים, בעוד לימודי תואר או תעודה של עיצוב פנים נמשכים בין שנה לארבע – תלוי במוסד ובסוג הלימודים.

      – תנאי קבלה. לחלק ממוסדות העיצוב פנים תנאי קבלה נמוכים מעט ממוסדות שמלמדים לימודי אדריכלות.

      – תכני הלימודים. אדריכלות מלמדים כמקצוע יחסית רב תחומי: מאמנות, דרך מקצועות מדעיים וטכנולוגיים (פיסיקה, אקוסטיקה, חומרים) ועד ללימודים מעשיים בהם מפתחים פרוייקטים אדריכליים שמשלבים את הידע התיאורטי מהתחומים השונים. בלימודי עיצוב פנים, יש גם חשיפה לתחומים שונים, אבל הצורך בלימודים מדעיים וטכנולוגיים קטן יותר – כי בסופו של דבר מעצב/ת פנים מתערב בחללים פנימיים ולא צריך לדאוג ליציבותם של מבנים שלמים.

      – מה כל מקצוע מאפשר לעשות: בסיום לימודי האדריכלות את תהיי בעלת תואר ויכולת לבנות מבנים עד 4 קומות (כמו הנדסאי אדריכלות). תידרשי לתקופת סטאז' בת כ-3 שנים ומבחן כדי "לבנות כל מבנה שהוא" או להיות אדריכלית רשויה – וכמובן לבצע כל שינוי פנימי במבנה. בעוד שמעצב פנים מוסמך (עד כמה שידוע לי, לא בעל תעודה אלא תואר ותעודת עבודה) יכול לבצע כל שינוי בחלל פנימי של מבנה. כלומר, אדריכל יכול לעשות גם את עבודתו של מעצב הפנים, בעוד מעצב הפנים מוגבל יותר ויכול לעבוד רק עם פנים של מבנה.

      – איפה לומדים: אדריכלות לומדים באחד מחמשת המוסדות אונ' תל אביב, הטכניון, בצלאל ואריאל, וויצו חיפה. עיצוב פנים קיים גם בתור לימודי תעודה וגם בתור תואר. כשבודקים מוסד שמלמד עיצוב פנים כדאי לוודא מה מקבלים שם.

      לגבי תכניות הנדסאים: בעקרון היום רבים מהמוסדות שמלמדים לתואר הנדסאי קוראים לו אדריכלות ועיצוב פנים. הלימודים אכן קצרים יותר מלימודי האדריכלות הרגילים (3-4 שנים), וההבדל הוא שבסופם הנדסאי מוגבל לבנייה עד 4 קומות. וכמובן – יכול להתערב, כמו אדריכל וכמו מעצב פנים, בחללים הפנימיים של הבניין.

      אם לשים את שלושת המקצועות על מין פירמידה של מי יכול מה, אז זה יילך ככה: אדריכל רשוי (סטאז'+מבחן) >> הנדסאי אדריכלות >> מעצב פנים.

      לגבי ביקושים בשוק: זה דבר מורכב ומשתנה – תלוי בתקופה, במיקום בארץ, מה עושים עם התואר וכיוב'. יש אדריכלים שמצליחים מאד, כמו שיש מעצבי פנים והנדסאים שמצליחים בתחומם (בעיקר בניית בתים פרטיים ועיצוב פנים של חדש וקיים). אם מעניין אותך לבדוק דברים "תכלס", הייתי מסתכלת על נתוני שכר של המקצועות (אפשר למצוא באינטרנט), ופונה לשכירים ועצמאיים בתחום ועושה מחקר שטח כדי לגלות יותר פרטים. כמובן, שמדובר בנתונים דינמיים שעשויים להשתנות עד שתסיימי את הלימודים… בדיוק כמו הביקושים בשוק.

      מקווה שעזר.
      שיהיה בהצלחה 🙂

מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.