התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
תנסי את הטריק הבא!
תיישמי על מודל השטיח חומר טופוגרפי ותפעילי את הדשא התלת מימדי 🙂
יש לך יכול לשנות את חומר הדשא לכל חומר שתרצי והדשא התלת מימדי "יתפוס" את הגוונים הללו!!!
החסרון בשיטה הזו הוא שכל הסביבה החיצונית תופסת את אותו הדבר כברירת מחדל – יש צורך לעדכן את רביעיית חומרי הטופוגרפיה כך שהכל יסתדר.
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
אכן כך. ציינתי בשיעור שמבחינת לומיון המודל ביבוא רגיל וגם – LiveSync הוא מקשה אחת. יכולת ההפרדה היא חומרית בלבד.
בכדי שאפשר יהיה לנייד חלקים בנפרד – צריך לייבא אותם בנפרד.
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
היי, אורית.
עוד אין פיצ׳ר כזה, אבל רעיון לא רע בכלל!
מה שאת יכולה לעשות זה למדל שטיח בסקצ׳אפ ולפזר עליו שיער / סיבים באמצעות סקאטר. ואז, לייבא את המודל הזה כאובייקט נפרד לשימוש חוזר ככל שתרצי.
מקווה שזה עוזר לך 🙂
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
שלום לכולם 🙂
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
אוסיף עוד…
אם אתה אדריכל, והפוקוס שלך הוא התכנון – לומיון כנראה תתאים יותר, במיוחד כאשר הפרויקט לא פתור סופית. אם אתה איש הדמיות וזה הפוקוס שלך ביום יום – ויריי הופכת לרלוונטית הרבה יותר.
גם ויריי מציגה יכולות רינדור על GPU וגם לומיון מציגה כישורים חדשים שדומים למה שיש בויריי. הכלים הללו רק יתקרבו אחד לשני עם הזמן.
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
ויריי הוא מנוע רינדור ותיק המותאם לשימושים רבים ומאוד נפוץ בקרב אנשי ההדמיה האדריכלית. ניתן להגיע איתו לתוצאות מאוד ראילסטיות אבל… זה מצריך ידע רב, תרגול ושימוש בתוכנות נוספות, כלים נוספים ותוכן נלווה. ויריי הוא ״רק״ מנוע רינדור. הפקת תמונות סטילס בויריי (מתחילת פרויקט ועד סופו) נמדדת בימים אם לא יותר. סרטים זה סיפור אחר לגמרי!
בויריי – אין גבול לפוטו-ראליזם שניתן להשיג.
לומיון זו חבילה שלמה. מדובר בכלי שמרנדר על כרטיס המסך ומכיל את כל מה שצריך (כלי למידול טופוגרפיה, מערכת תאורה ושמיים, עצים, אנשים, תאורה מלאכותית, אפקטים ועוד) על מנת להפיק תמונות סופיות וסרטים. זה כלי שמותאם במיוחד לאדריכלים והפוקוס הוא על היכולת להפיק סרטים ופחות על סטילס, למרות שניתן להפיק תמונות סטילס מדהימות בלומיון. המהירות של לומיון היא היתרון הבולט ביותר. ניתן להפיק תמונות ואף סרטונים בימים בודדים.
בלומיון עדיין יש תקרת זכוכית מבחינת רמות פוטו-ראליזם, אבל זה מצטמצם בקצב מסחרר. מהירות הפקת החומרים מדהימה!
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
שלח גרסה… לא שלך גרסה.
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
לגבי שמירה על מראה החומרים תוך כדי שינוי תאורה – אין כזה דבר!
מה שאנחנו רואים הוא תוצאה של האור שפוגע במשטח ומחוזר אלינו (וגם כל ההחזרים המשניים בחלל שבתורם פוגעים בכל אובייקט ומוחזרים ממנו)
אבל אני מבין מה אתה מחפש 🙂
קודם תתדאג שהחומר שלך עובד כמו שצריך באופן כללי מבחינת תכונות המשטח (צבע, רפלקציה, חספוס, תבליט וכדומה) לאחר מכן או במקביל תבחן את זה תחת תנאי התאורה בחלל עצמו ובמיקום המתאים. מה שאתה מחפש להשיג לצרכי פרזנטציה בד״כ ניתן לביצוע ע״י שמירת ערוצי רנדר MATID בכדי שתוכל לכייל רק את החומר הספציפי בפוטושופ אח״כ
טיפ של אלופים… שלך גרסה נוספת של ההדמיה כאשר הרפרנס לחומרים ״מודבק״ על התמונה לצד האזור הרלוונטי המרונדר בכדי שהלקוח יראה ישר שזה אותו דבר! חוסך את כל השאלות והפינג פונג מיד. אגב… גם מונע בעיות בגלל כיול שונה של מסכים (זה לבד גורם מספר אחד לכאבי ראש).
רונן.
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
היי שלומי
אוסיף על מה שכבר נאמר…
חשוב לשים לב להצמדות של אוביקטים במבט. סימנתי לך על גבי התמונה. כדי מאוד לשמור על רווח מספיק בין אלמנטים שלא יתמזגו אחד עם השני.
לגבי החושך בתמונה. מצרף רפרנס לכיוון… קצת פוסט על תמונת ה – 8ביט – לכן זה קצת מגורען.
והכי חשוב – עושה רושם שמטרת המבט היא לראות את הטלסקופ. אני די בטוח שלא זה מה שרצית – לא במודע לפחות 🙂
תחשוב שוב מה המטרה במבט, ותסדר בהתאם.רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
אני אולי אשמע פחות נחמד, אבל הכוונה שלי טובה – לתת הערות שיעזרו לשפר את רמת ההדמיה הזו ואת העבודה בכלל.
—
מה מטרת ההדמיה? הכל חייב להיות מבוצע לאור המטרה הזו. אם זה לא ברור, אז קודם חייבים לחדד את המטרה ורק אז לבחור מצלמה, כיוון אור וכל השאר. תרגיל טוב שעוזר להבין את זה זה פשוט לכתוב פסקה קצרה המתארת את התמונה ומה מטרתה.
—
העמדה : הפריים דחוק מאוד! אין מקום לבית לנשום… והפרגולה משמאל נחתכת. חשוב מאוד להשאיר מספיק רווח סביב לבית בתמונה. מימין זה עוד בסדר אבל משמאל חזר ובטח צריך עוד שמיים.
תאורה : רצוי בד"כ להאיר מימין או משמאל בזווית הגבהה של 30-45 מעלות. זה רק כלל בסיסי שעוזר להתחיל ומשם לכייל. בגדול שמירה של צד אחד של הבית בצל עוזרת להעביר את התלת מימדיות של המבנה. למקם מקור האור מאחורי המצלמה יכול להשטיח את הבית מדי.
חומרים : נראה שאין כאן עבודה על זה מלבד בחירת הצבעים. לא מרגישים את החומריות של המשטחים שתמיד יש להם רפלקציה מסוימת, תבליט מסוים, שונות הגוון על פני משטח גדול וכן הלאה.
מקווה שזה עוזר
רונן
רונן בקרמן | מייסד ומנהל סטודיו ובלוג ההדמיה האדריכלית -
-
מאתתגובות