-
מאתתגובות
-
-
10 במאי 2013 בשעה 0:12 #41104
בס"ד
שלום לכולם!
הגשתי מועמדות ללימודי תואר ראשון לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב,
ומבחן המיון מתקרב.
אשמח לקבל הסבר, מידע, יעוץ, הכוונה, טיפים, הדרכה וכל דרך שהיא בכדי שאוכל לעבור את מבחן המיון בצורה הטובה והנכונה ביותר.אשמח לקבל את עזרתכם.
תודה!
-
10 במאי 2013 בשעה 0:24 #41105
-
10 במאי 2013 בשעה 1:42 #41106
היי דורית,
תודה לך על הפניה 🙂לפני הכל, ממליצה לך בחום לעשות היכרות עם מבנה המבחן באוניברסיטת תל אביב והדרישות בו – הוא כמעט ולא משתנה מהלך השנים, וההיכרות מרגיעה ומונעת הפתעות ובזבוז זמן יקר.
במקביל להיכרות עם המבנה והזמנים של המבחן, מומלץ להגיע עם שליטה בכישורים כמו רישום, הבעה בתלת מימד, גראפיקה, חשיבה יצירתית ומהירה. כדאי גם לפתח איזשהו סגנון אישי של הבעה – שיבדיל את הבחינה שאת מגישה משל שאר המתמודדים.
במסגרת מרתון ההכנה למבחני הקבלה שאני מעבירה – סדרה אישית וממוקדת של שיעורים העוסקים אך ורק בהכנה למבחן – אני עובדת עם התלמיד על פיתוח וחידוד הכישורים הללו באמצעות תרגול השאלות השונות של הבחינה. ככה, את מגיעה עם היכרות מעמיקה עם הוריאציות השונות של השאלות, מתורגלת בזמנים, ומעל לכל – עם כישורים שלא ייאפשרו לבחינה להפתיע אותך 🙂
להלן המבנה של הבחינה והדרך שאני ממליצה להתמודד איתו:
המבחן מורכב מ-4 שאלות >>
1. שאלת רישום של טבע דומם (קומפוזציה של חפצים שצריך לצייר)
2. שתי שאלות זהות שבכל אחת את נדרשת לבחור מושג מופשט מתוך שניים – ולהביע אותן באמצעות 6 מצבים/דוגמאות בכל שאלה
3. שאלת הבעה מילולית – תיאור תמונה בטקסט בין 100-200 מיליםמה בעצם בודקים בשאלות הללו? מה צריך לדעת לעשות?
השאלה הראשונה היא בעיקר טכנית >> כלומר בודקת כישורים של רישום – שליטה בפרופורציות, תלת מימד, הצללה וכיוב'. השיעורים הראשונים במרתון מתמקדים בעיקר בחידוד, ואם יש צורך – ברכישת הכישורים הללו. המטרה היא שכל תלמיד/ה ת/ירכוש צורת ביטוי אישית ומובחנת.
שתי השאלות של הבעת המושג מורכבות יותר, והן למעשה האתגר האמיתי במבחן>> לא רק שאת נדרשת לצייר/לרשום בסך הכל 12 מושגים, את גם נבדקת על יצירתיות, הקשר, הבעה גראפית וכמובן – היכולת להביע מצבים מופשטים בתלת מימד (שזוהו, אגב, אחד הכישורים החשובים של אדריכלים… :)) אני מתמקדת עם התלמיד/ה בשאלות אלו אחרי שהוא/היא ביססו את כישורי הרישום.
השאלה האחרונה – הבעה מילולית – לא מתמקדת רק ביכולת שלך להביע את עצמך בבהירות – אלא בעיקר ביכולת לדלות מתמונה דו מימדית הבנה של תלת המימד, היחסים בתוכה >> בדרך כלל יופיעו תמונות של חדרים, רחובות, מבנים… צריך להבין שלא מדובר בניתוח "אמנותי" כמו הצבעים והסגנון (למרות שאם את מבינה בזה ויודעת – זה נהדר וכדאי להוסיף. צריך לזכור שזה פשוט לא העיקר)
השאלה הזו ואופן ההתמודדות איתה הופכים למאד מובנים כבר בשיעורים הראשונים, והתרגול שלה נעשה בעיקר לקראת סוף סדרת השיעורים.בתחילת המרתון – מקבלים חוברת חינמית, מלאה בטיפים, הסברים ודוגמאות לשאלות והתמודדות, המלווים את התלמיד/ה בתרגול העצמאי בין שיעור לשיעור.
אשמח לענות על כל שאלה נוספת 🙂
* את גם יכולה לגשת לספריה של בית הספר לאדריכלות ולצלם לעצמך מבחנים משנים קודמות.
-
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.