ביקורת
מציג 2 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #116551
      איתי פרומקין
      משתתף
      Offline
      Topics: 206
      Replies: 260
      Been thanked: 16 times

      צהרים טובים

      מעלה מטבח לביקורת ( נבנה עפ"י תוכנית נגרות )

      בברכה

      איתי

      איתי פרומקין | מידול והדמיות בתלת מימד

      1 user thanked author for this post.
    • #116564
      רועי אלישר
      מנהל בפורום
      Offline
      Topics: 0
      Replies: 38
      Been thanked: 14 times

      היי איתי, קודם כל הדמייה נראית נקייה מאוד, והרמה של המידול טובה מאוד!!!! כל הכבוד! אני אתחיל בנקודות לשיפור ואמשיך בנקודות לשימור:

      נקודות לשיפור:

      1. סצנה ומצלמה – מיקום המצלמה הוא "בסדר" אבל לא ממש מחמיא לסצנה, אני מבין שאולי אתה רוצה להסתיר חלקים מסויימים אולי לא ממודלים, אבל אולי כדאי להוסיף עומק שדה למצלמה בכדי לתת סצנה קצת יותר "חיות" או מראה ביתי נוח מהצד זה נראה באמת בגובה הראש 1.70 מטר אבל לפעמים זה לא מה שנותן את ההרגשה הריאליסטית.
      (פתרון: נסה להמחיש את אותה הסצנה ולהשתמש בחוק השלישים, כרגע המרכז פה הוא  המקרר, למה? מכיוון שהוא תופס את עיקר נפח האור,צבע והחזר (גם אם הוא מט) נסה לכוון את המצלמה כן לכיוון המקרר ולהשאיר אותו בקצוות של התמונה, הוא לא הכי חשוב וגם להראות את המבנה של השיש לכל חלקיו. אולי מכיוון אחר של המטבח.

      לסיכום נקודה 1 – נסה לתת שני כיוונים למצלמה, ולכוון אותה לחלקים מרכזיים בחוק השלישים, או באיזון תמונה שלא בחוק השלישים אלא בחוק קומפוזיצייה מושלמת ניתן לראות בסרטון הבא:

      https://www.youtube.com/watch?v=sdIMItJ8sx8&ab_channel=ArchVizArtist

      2. תאורה – התאורה בסצנה מאוד מאוד שטוחה, מה הכוונה?, הכוונה היא שהתאורה לא נותנת דגש על שום דבר בעצם, היא תאורת הצפה כללית שמסתירה כל דגש מכל הפרטים שהצגת בהדמייה, ואני רואה שעבדת יפה מאוד על הרעיון, יש פה שני כיורים ממודלים עם חומרים ומגרעות שנותנות צל ומשפיעות על הבליעה של האור אבל זה לא מספיק, האור שטוח ובינוני מאוד, הוא לא קר מדי והוא לא חם בכלל, התאורה מאחורי הארונות הצפים ופלחי השיש נראית מעולה אבל היא היחידה שהמטרה שלה לתת הדגשה לחלק אחורי כלשהו נעלמת בעוד כי כל התאורה מתפזרת מאוד שווה בשווה בכל הסצנה.

      מה זה עושה?

      א. זה גורם לדעיכה של חומרים אותם חיבורנו למודל, חלק מהחומרים מאבדים מהצבעוניות שלהם ומהיכולת שלהם להחזיר או לבלוע אור.

      ב. זה גורם לאזורים שאמורים לתת מגרעות צל להיות מוארים מדי ומפסידים את ה – AMBIENT OCCLUSION שלהם, צללים כמעט ולא נראים.

      ג. כל עבודה של חומר מבריק כזה או אחר תוריד עוד ועוד להדמייה בשל מראה "לא אמיתי" בגלל כמויות אור גדולות מאוד שמגיבות לא טוב עם הדמייה פוטוריאליסטית ואור גדול.

      ד. גם תאורת התקרה המונמכת צריכה להיות עם הסתרה כלשהי, אנחנו לא רואים את הגוף אלא את האור שקופץ ממנו, תאורה בתוך כיס חצי פתוח שנותנת הקרנה של אור ולא אור ישיר.

      ה. התמי 4 קצת עצוב, מגיע לו איזה אור רקע קטן בתוך הכוך שלו, אולי משהו כמו מה שהראיתי בדוגמא.

      פתרון: קודם כל מבחינת תאורה, זהו שיעור שלם אצל עמרי, שיעור מאוד מאוד חשוב לכל אמן הדמייה כזה או אחר, כל אחד שמתעסק עם  צילום, מידול והדמייה חייב להבין בבסיסו את רעיון התאורה השפעתו של האור בין אם מציף, מינן, מקרין, או מעומעם, ישיר, עקיף או כללי.

      אני ממליץ מאוד להשתמש בתאורה גלובאלית, לייצר חדר אמיתי בו באמת יש את המידול המרכזי שמדמה מטבח בתאורת בוקר טבעית מהשמש, תאורת בין-ערביים או תאורת רחוב\תאורה מלאכותית יום יומית המצוייה בהדמייה. (על נושא התאורה יש לי כל כך הרבה מה להגיד זה נושא מאוד גדול ויש לו טכניקות רבות גדולות מאוד.

      טיפ שלי: במקום לייצר תאורה כללית – G.I. ניתן דווקא לייצר נקודות אור חיצוניות, למדל את החלון ולתת לאור להציף פנימה אור לבן חזק שבנוי ממלבן אור גדול, הוא מאיר את הסצנה בעיקרה, לאחר מכן להוסיף תאורה קלה לאט לאט עם גופים דקורטיביים או גופים בנויים כמו שעשית ברקע של הארונות הצפים.

      מראה דוגמא מפרויקט שלי:

      פה ניתן לראות תאורה טבעית מבחוץ + תאורה שהכנתי שתצא מתחתית הדלתות של חדרים לא ממודלים, אין בהם כלום חוץ ממלבן תאורה כחלחל שנותן אור מלאכותי המשלים חדר שלם מאחורי דלת.

      כמובן יש צורך לשמור על אזורים חשוכים גם כן, אנחנו לא רוצים שכל הסצנה תהיה ללא שום העגלה של ספקטרום האור, חלקים חשוכים זה לא דבר רע.

      3. לאחר כל זה אני אגש לחלק האחרון והוא חומרים, החומרים טובים אבל חלקם מבוצעים בצורה בינונית שגורמת לחומר לבליעה של האלמנט עליו הוא מחובר, כמו הכיריים, הם לא מבריקים ולא מט, משמע הם לא נותניםאת ההרגשה של כיריים זכוכיתיים, או פעילים עם משהו עליהם, אם אנחנו רוצים להגיע לרמה פוטוקריאליסטית, צריך גם להיות ריאליסטי – הכיריים לא עובדות ולכן הן לא אדומות, ברור שזה פרטים קטנים אבל הם משפיעים על ההדמייה, כמה ריאליסטיות אנחנו רוצים והאם אנחנו מגזימים? אולי זה מתאים ללקוח אולי זה הכול כבר מספיק כמו שהוא? זה מאוד תלוי במטרה שאליה אנחנו מכוונים, אני מכוון בהדמיות שלי לפוטוריאליסטיות כמעט מלאה, כמובן שאני עדיין לא שם אבל אני ממדל\וממלא כל מודל שיש לי בחומר שעברתי עליו וסיווגתי אותו ע"פ ההגדרות שאני בונה בווי ריי, כמובן שישנם חומרים מוכנים מראש מקוסמוס או כל שאר החלקים המדהימים של כאוס גרופ, אבל עדיין יש צורך לעבור מודל מודל על החומרים המושפעים והמשפיעים שלו. שיש יכול לקבל הברקה מסויימת ואיזו מפת BUMP עם שברי שיש שמבריקים פה שם ברעש של -. SPECKLE.

      דבר נוסף, הייתי משנה את הלבן לבן לבן לבן הזה, בכל הסצנה, ונותן צבע קצת שונה לקירות או לאלמנטים הלבנים, זה מבלבל את כל התאורה והבליעה של התאורה בסצנה

      שימור:

      אני חייב לומר שהמידול שלך ממש ממש טוב, אני אוהב את הנקיון והסדר שיצרת, את המגרעות הנכונות של הסנטימרים, את ההבדלה בין אלמנט לאלמנט באמצעות פס  קטן, ותמיד ניתן גם בתקרה ליצור הרחקה בין הארונות לבין הנמכת התקרה, חצי סנטים או סנטים אחד בודד.

      הייתי מציע להניח עוד אלמנטים בתוך הסצנה בכדי לתת לה איזו שהיא האנשה, לייצר סצנה אמיתי שבה עכשיו אני רוצה להכנס לשם ולהכין קפה, או להגיש לעצמי מים מהבאר מים שהכנת.איזו כוסף קפה או כמה כלים להראות שהמטבח הזה נוצר מחומרים שחשבו עליהם (כמובן שזה לא תמיד מחייב).

      אני מוסיף לרוב להדמיות שלי כוסות וצלחות שמעידות שמישהו היה באותה סצנה, ברור שזה לא מה שצריך לראות אבל תכין איזה סט (מוכן  עם חומרים וסיווגים) שיהיה לך לכל סוג של מטבח שאתה ממדל ומרנדר, כל מה שנותר לעשות בסוף זה להוסיףאותו.

       

      איתי, אתה תותח! רק בבקשה תזכור שזוהי ביקורת בונה, לא מעבר לזה, תיקח את מה שאני אומר ותלמד מהם או תקבל אותם, הם לא במטרה לפגוע או להוריד או להפיל, הפורום שלנו עוסק רק בלגדול וללמוד, גם אני לומד כל הזמן כל יום כל היום.

      ממליץ למצוא אתר שמתעסק בהדמיות ולבקר בו לפחות פעם ביום לפחות חצי שעה. אני עושה את זה ובוכה כל פעם מחדש.

      לדוגמא ARTSTATION

      בהצלחה!

       

      רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
      מידול והדמיות בתלת מימד

      1 user thanked author for this post.
    • #116565
      איתי פרומקין
      משתתף
      Offline
      Topics: 206
      Replies: 260
      Been thanked: 16 times

      רועי חן חן !

      תודה רבה על כל ההערות הנפלאות  ! מאוד מחמם את הלב לקבל התייחסות כזאת פרטנית .

      אעבור עליהן בתשומת לב ואנסה לשפר בנקודות שהעלית .

      בברכה

      איתי

      איתי פרומקין | מידול והדמיות בתלת מימד

מציג 2 תגובות משורשרות
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.