התגובות שלי בפורום

מוצגות 10 תגובות – 11 עד 20 (מתוך 38 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: משהו בהגדרות של צבעים וחומרים #120118
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    אהלן!
    שאלה נוספת לגבי החומרים, אתה אומר שהחומר נמרח לך על כל הפיאה אותה אתה מנסה לצבוע?
    האם תוכל להוסיף תמונה? כי לפעמים מדובר על האופן בו בנוי המודל.
    במידה ויש לך V-RAY אתה תמיד יכול לחלק את הטקסטורה באמצעות הכלים של וויריי שעוזרים מאוד ברמת טקסטורה פרושה או נקודתית.

    מוסיף תמונה להמחשה

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    בתגובה ל: התייעצות בנושא תמחור הדמיה #120081
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    היי חיה, כל הכבוד על הכוח רצון שלך להמשיך הלאה!

    אני ממליץ כמה דברים לפני שמתמחרים את העבודה.
    1. כמה סצנות את צריכה לספק עבור הלקוח?

    2. כמה תמונות בכל סצנה?

    התמחור שאני ממליץ לעשות הוא פר-סצנה ובמידה והסצנה מורכבת זו כבר החלטה שלך אם לקחת כפול או חצי מהמחיר של עוד סצנה.
    מחיר עבור סצנה עם חומרים ומידול נעה בין – 1,750ש"ח ל- 2,750ש"ח שקלים תלוי במורכבות שלה, וכשאני אומר מורכבות אני מדבר על כמות פוליגונים, תאורה ורכיבי הסצנה כמו עיצוב הסצנה שהיא – מודלים שאינם בהרכך בסצנה המקורית.

    בהצלחה!

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    1 user thanked author for this post.
    בתגובה ל: הורדת קומפוננטים #120079
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    היי שושנה 🙂
    כמו שעמרי אמר וצדק, עדיף לעבוד תמיד עם גרסה אחרונה, במיוחד בגרסה האחרונה של סקאטש, ישנם המון תיקונים במיוחד בסטביליות של התוכנה.
    במידה ואת ממש ממש זקוקה אפשר שתשלחי לי את המודל שאת רוצה אני אמיר לך אותו לגרסה שביידייך אבל זה הוא איננו תחליף לעבודה פלואידית.

    מקווה שעזרתי לך 🙂

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    בתגובה ל: תמחור הדמיה בסיסית #120046
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    שלום תהילה,

    אני עובד עם עמרי, אני אשמח לעזור במידת הצורך וגם לסייע בייעוץ במידה ולא תוכלו להגיע להסכמה,

    עבודה כזו ניתן לבצע, אולי לא תוך יומיים אבל תוך זמן קצר בהדמייה בסיסית כמובן.

    אני בעצמי תלתיסט ומבצע הדמיות ואשמח לתת לכם הצעת מחיר

    הפרטים שלי:

    רועי אלישר

    0526335585

    [email protected]

     

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    בתגובה ל: מנסה לשטח קובץ אוטוקאד ע"י FLATTEN צריכה עזרה #120032
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    בדיוק מה שרציתי לרשום אבל הוא הקדים אותי 🙂

    תעדכני אותנו אם עבד לך

    הוספתי תמונה להמחשה היכן זה נמצא- גרסאת 2022

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    בתגובה ל: גרסא 5 #119752
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    היי הודיה,

    כל הכבוד על הקריאה של שני הספרים, אני חושב אישית שתמיד טוב גם להבין מה היה אחורה.

    היופי שלנו בלמידה שלהם היא שלא משנה באיזה זמן התוכנה קיימת תמיד זה יעזור לנו, הספרים עד היום משמשים אותי גם כשאני עובד עם 5 והתחלתי בגרסה הראשונה של V-RAY לסקאטש.

    כל הזמן אני לומד מהם.

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    1 user thanked author for this post.
    בתגובה ל: ביקורת להדמיית חוץ #116784
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    מוסיף למה שעמרי כתב.

    את הלוגו שלך את רוצה שיראו, תשתדלי תמיד לתת לו רקע במידה ומדובר במיקום חשוך, ולוגו כהה, באם יש לך עיצוב לוגו ועיצוב עסק עדיף לשים אותם כבר שם.

    בגדול אני אוהב את הקומפוזיצייה הדו מגוזית, אבל חסרה חיות בסצנה, אולי להוסיף עוד גוונים של צמחייה ועצים, לשחק עם סוגי הקירות, ולתת קצת בלאגן שיתן קצת אנושיות להדמיה, לא הכול מסודר ונקי תמיד,

    להשאיר איזה של, או בגד על ריהוט החוץ, להשאיר חלון אחד פתוח ואחד סגור, ולשחק עם קצת אבני מדרך אולי באזורים השונים של החצר.

    לגבי מפת השמיים, היא טובה, אבל לא מתאימה כל כך לסצנה, היא נראית קרובה מדי, אולי כדאי לקחת מפת שמיים אחרת ולהתאים אותה במרחק שלה בהתאם למיקום של המצלמה, הכיוון חשוב כי גם כדאי אולי לתת אור וצל, להפעיל את השמש ולתת לה חדות גבוהה יותר, כך תוכלי גם להתאים את מפת השמיים לשמש שאותה את מציגה.

    אחלה של מידול, אחלה של תמונות, יש מה לשפר אבל הדרך מעולה!!! כל הכבוד!

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    בתגובה ל: העלאה לביקורת #116566
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    תותח!!! בהצלחה! ואם יש שאלות אנחנו כאן!

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    1 user thanked author for this post.
    בתגובה ל: העלאה לביקורת #116564
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    היי איתי, קודם כל הדמייה נראית נקייה מאוד, והרמה של המידול טובה מאוד!!!! כל הכבוד! אני אתחיל בנקודות לשיפור ואמשיך בנקודות לשימור:

    נקודות לשיפור:

    1. סצנה ומצלמה – מיקום המצלמה הוא "בסדר" אבל לא ממש מחמיא לסצנה, אני מבין שאולי אתה רוצה להסתיר חלקים מסויימים אולי לא ממודלים, אבל אולי כדאי להוסיף עומק שדה למצלמה בכדי לתת סצנה קצת יותר "חיות" או מראה ביתי נוח מהצד זה נראה באמת בגובה הראש 1.70 מטר אבל לפעמים זה לא מה שנותן את ההרגשה הריאליסטית.
    (פתרון: נסה להמחיש את אותה הסצנה ולהשתמש בחוק השלישים, כרגע המרכז פה הוא  המקרר, למה? מכיוון שהוא תופס את עיקר נפח האור,צבע והחזר (גם אם הוא מט) נסה לכוון את המצלמה כן לכיוון המקרר ולהשאיר אותו בקצוות של התמונה, הוא לא הכי חשוב וגם להראות את המבנה של השיש לכל חלקיו. אולי מכיוון אחר של המטבח.

    לסיכום נקודה 1 – נסה לתת שני כיוונים למצלמה, ולכוון אותה לחלקים מרכזיים בחוק השלישים, או באיזון תמונה שלא בחוק השלישים אלא בחוק קומפוזיצייה מושלמת ניתן לראות בסרטון הבא:

    https://www.youtube.com/watch?v=sdIMItJ8sx8&ab_channel=ArchVizArtist

    2. תאורה – התאורה בסצנה מאוד מאוד שטוחה, מה הכוונה?, הכוונה היא שהתאורה לא נותנת דגש על שום דבר בעצם, היא תאורת הצפה כללית שמסתירה כל דגש מכל הפרטים שהצגת בהדמייה, ואני רואה שעבדת יפה מאוד על הרעיון, יש פה שני כיורים ממודלים עם חומרים ומגרעות שנותנות צל ומשפיעות על הבליעה של האור אבל זה לא מספיק, האור שטוח ובינוני מאוד, הוא לא קר מדי והוא לא חם בכלל, התאורה מאחורי הארונות הצפים ופלחי השיש נראית מעולה אבל היא היחידה שהמטרה שלה לתת הדגשה לחלק אחורי כלשהו נעלמת בעוד כי כל התאורה מתפזרת מאוד שווה בשווה בכל הסצנה.

    מה זה עושה?

    א. זה גורם לדעיכה של חומרים אותם חיבורנו למודל, חלק מהחומרים מאבדים מהצבעוניות שלהם ומהיכולת שלהם להחזיר או לבלוע אור.

    ב. זה גורם לאזורים שאמורים לתת מגרעות צל להיות מוארים מדי ומפסידים את ה – AMBIENT OCCLUSION שלהם, צללים כמעט ולא נראים.

    ג. כל עבודה של חומר מבריק כזה או אחר תוריד עוד ועוד להדמייה בשל מראה "לא אמיתי" בגלל כמויות אור גדולות מאוד שמגיבות לא טוב עם הדמייה פוטוריאליסטית ואור גדול.

    ד. גם תאורת התקרה המונמכת צריכה להיות עם הסתרה כלשהי, אנחנו לא רואים את הגוף אלא את האור שקופץ ממנו, תאורה בתוך כיס חצי פתוח שנותנת הקרנה של אור ולא אור ישיר.

    ה. התמי 4 קצת עצוב, מגיע לו איזה אור רקע קטן בתוך הכוך שלו, אולי משהו כמו מה שהראיתי בדוגמא.

    פתרון: קודם כל מבחינת תאורה, זהו שיעור שלם אצל עמרי, שיעור מאוד מאוד חשוב לכל אמן הדמייה כזה או אחר, כל אחד שמתעסק עם  צילום, מידול והדמייה חייב להבין בבסיסו את רעיון התאורה השפעתו של האור בין אם מציף, מינן, מקרין, או מעומעם, ישיר, עקיף או כללי.

    אני ממליץ מאוד להשתמש בתאורה גלובאלית, לייצר חדר אמיתי בו באמת יש את המידול המרכזי שמדמה מטבח בתאורת בוקר טבעית מהשמש, תאורת בין-ערביים או תאורת רחוב\תאורה מלאכותית יום יומית המצוייה בהדמייה. (על נושא התאורה יש לי כל כך הרבה מה להגיד זה נושא מאוד גדול ויש לו טכניקות רבות גדולות מאוד.

    טיפ שלי: במקום לייצר תאורה כללית – G.I. ניתן דווקא לייצר נקודות אור חיצוניות, למדל את החלון ולתת לאור להציף פנימה אור לבן חזק שבנוי ממלבן אור גדול, הוא מאיר את הסצנה בעיקרה, לאחר מכן להוסיף תאורה קלה לאט לאט עם גופים דקורטיביים או גופים בנויים כמו שעשית ברקע של הארונות הצפים.

    מראה דוגמא מפרויקט שלי:

    פה ניתן לראות תאורה טבעית מבחוץ + תאורה שהכנתי שתצא מתחתית הדלתות של חדרים לא ממודלים, אין בהם כלום חוץ ממלבן תאורה כחלחל שנותן אור מלאכותי המשלים חדר שלם מאחורי דלת.

    כמובן יש צורך לשמור על אזורים חשוכים גם כן, אנחנו לא רוצים שכל הסצנה תהיה ללא שום העגלה של ספקטרום האור, חלקים חשוכים זה לא דבר רע.

    3. לאחר כל זה אני אגש לחלק האחרון והוא חומרים, החומרים טובים אבל חלקם מבוצעים בצורה בינונית שגורמת לחומר לבליעה של האלמנט עליו הוא מחובר, כמו הכיריים, הם לא מבריקים ולא מט, משמע הם לא נותניםאת ההרגשה של כיריים זכוכיתיים, או פעילים עם משהו עליהם, אם אנחנו רוצים להגיע לרמה פוטוקריאליסטית, צריך גם להיות ריאליסטי – הכיריים לא עובדות ולכן הן לא אדומות, ברור שזה פרטים קטנים אבל הם משפיעים על ההדמייה, כמה ריאליסטיות אנחנו רוצים והאם אנחנו מגזימים? אולי זה מתאים ללקוח אולי זה הכול כבר מספיק כמו שהוא? זה מאוד תלוי במטרה שאליה אנחנו מכוונים, אני מכוון בהדמיות שלי לפוטוריאליסטיות כמעט מלאה, כמובן שאני עדיין לא שם אבל אני ממדל\וממלא כל מודל שיש לי בחומר שעברתי עליו וסיווגתי אותו ע"פ ההגדרות שאני בונה בווי ריי, כמובן שישנם חומרים מוכנים מראש מקוסמוס או כל שאר החלקים המדהימים של כאוס גרופ, אבל עדיין יש צורך לעבור מודל מודל על החומרים המושפעים והמשפיעים שלו. שיש יכול לקבל הברקה מסויימת ואיזו מפת BUMP עם שברי שיש שמבריקים פה שם ברעש של -. SPECKLE.

    דבר נוסף, הייתי משנה את הלבן לבן לבן לבן הזה, בכל הסצנה, ונותן צבע קצת שונה לקירות או לאלמנטים הלבנים, זה מבלבל את כל התאורה והבליעה של התאורה בסצנה

    שימור:

    אני חייב לומר שהמידול שלך ממש ממש טוב, אני אוהב את הנקיון והסדר שיצרת, את המגרעות הנכונות של הסנטימרים, את ההבדלה בין אלמנט לאלמנט באמצעות פס  קטן, ותמיד ניתן גם בתקרה ליצור הרחקה בין הארונות לבין הנמכת התקרה, חצי סנטים או סנטים אחד בודד.

    הייתי מציע להניח עוד אלמנטים בתוך הסצנה בכדי לתת לה איזו שהיא האנשה, לייצר סצנה אמיתי שבה עכשיו אני רוצה להכנס לשם ולהכין קפה, או להגיש לעצמי מים מהבאר מים שהכנת.איזו כוסף קפה או כמה כלים להראות שהמטבח הזה נוצר מחומרים שחשבו עליהם (כמובן שזה לא תמיד מחייב).

    אני מוסיף לרוב להדמיות שלי כוסות וצלחות שמעידות שמישהו היה באותה סצנה, ברור שזה לא מה שצריך לראות אבל תכין איזה סט (מוכן  עם חומרים וסיווגים) שיהיה לך לכל סוג של מטבח שאתה ממדל ומרנדר, כל מה שנותר לעשות בסוף זה להוסיףאותו.

     

    איתי, אתה תותח! רק בבקשה תזכור שזוהי ביקורת בונה, לא מעבר לזה, תיקח את מה שאני אומר ותלמד מהם או תקבל אותם, הם לא במטרה לפגוע או להוריד או להפיל, הפורום שלנו עוסק רק בלגדול וללמוד, גם אני לומד כל הזמן כל יום כל היום.

    ממליץ למצוא אתר שמתעסק בהדמיות ולבקר בו לפחות פעם ביום לפחות חצי שעה. אני עושה את זה ובוכה כל פעם מחדש.

    לדוגמא ARTSTATION

    בהצלחה!

     

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

    1 user thanked author for this post.
    בתגובה ל: יצירת מרקם עירוני למודל #116561
    רועי אלישר
    מנהל בפורום
    Offline
    Topics: 0
    Replies: 38
    Been thanked: 14 times

    בהחלט מה שעמרי אמר

    אני גם לרוב אוהב למדל בעצמי את הרקע ולחלק אותו עם חומרים ואלמנטים שונים כמו GROUPS או COMPONENTS בכדי שאם אנחנו מבצעים הדמייה בסופו של דבר שתהיה לנו יכולת לשמור על שליטה מלאה ברקע גם כן, (גוון, חומרים, נראות-שקיפות) וגם שאלמנטי הדמייה אחרים יוכלו להשפיע על הרקע עצמו.

    רועי אלישר - הדמיות פוטוריאליסטיות | האתר שלי | האינסטגרם שלי
    מידול והדמיות בתלת מימד

מוצגות 10 תגובות – 11 עד 20 (מתוך 38 סה״כ)