התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
<p style="text-align: left;">היי הודיה מה שלומך?</p>
אמרתי לך פעם מזמן שכדאי מאוד ללמוד על חומרים כדי להעלות את ההדמיה בכמה רמות. אני עדיין ממליץ על זה. סרטון אחד טוב ביוטיוב ואת מסודרת.בכל אופן, המפות שאת מראה פה הן אלו:
DIFF – מפת דיפיוז. הטקסטורה עצמה. לפעמים תראי מפות שיקראו albido או color. זה אותו דבר.
Normal – מפה מבוססת rgb שנותנת את האשליה שהחומר הוא תלת מימדי.
Bump – כמו נורמל רק בערכי grayscale.
spec – מפת ספקולר. מפה המכילה ערכי grayscale גם כן ומיועדת לשוות מראה מבריק לחומר. בויריי אמורים להכניס אותה לglossiness. במקרה שלך החומר הוא בטון ולכן המפה כמעט שחורה. כלומר, בחומר הזה יש מעט מאוד ברק. (הערה, אין כזה דבר חומר ללא ברק, פשוט זה ברמות שונות)
Displ – מפת דיספלייסמנט. כמו מפת נורמל ובאמפ, נותנת מראה תלת מימדי לחומר, רק שפה היא ממש הופכת את החומר לתלת מימד אמיתי. צריך להזהר עם המפה הזו כי היא בעצם מוסיפה גיאומטריה נוספת למודל ויכולה להכביד ולהאריך משמעותית את זמן הרינדור. בהדמיות אדריכליות אפשר כמעט תמיד להסתדר עם מפות נורמל/באמפ בלבד.
AO – ambient occlusion – אני קורא לה מפת הצללים. המפה הזו בעצם אחראית על הצללים הקטנים בהדמיה. בעיקר מה שנקרא ״צל נוגע״ (contact shadow) בחיבור בן אובייקט לקרקע. לא חובה להשתמש בה וכדי שלא תתבלבלי כרגע תעזבי אותה בצד.
זה על רגל אחת
-
מאתתגובות